maandag 30 april 2012

Koninginnedag 2012

Koninginnedag begon voor mij vandaag al vroeg dit jaar. Rond half één vannacht moest ik namelijk weer eens plassen. (Tja zwanger...) Aangezien we alleen beneden een toilet hebben, liep ik moeizaam richting de trap. Slaperig en duizelig wilde ik naar beneden lopen maar dat ging niet helemaal goed. Ik weet niet precies wat er gebeurde maar voor ik het wist gleed ik op mijn kont naar beneden. Gelukkig kon ik nog snel de leuning pakken en stopte ik halverwege. Pfff, dat is wel even schrikken zeg! Mijn vriend stond binnen twee seconden geschrokken naast me op de trap. Voelde de baby gelijk goed en heb er alleen een paar beurse billen en geschaafde tenen aan over gehouden. Het duurde daarna wel een flinke tijd voordat ik eindelijk in slaap viel.
De afgelopen jaren heb ik Koninginnedag altijd erg uitbundig gevierd. Dit jaar moest ik het noodgedwongen rustig aandoen maar ik heb wel een hele leuke dag gehad. Ik ben samen met mijn vriend aan het einde van de morgen naar mijn geboortedorp gereden. Mijn ouders spelen in een band en daarmee zouden ze 's middags optreden in het centrum. Gewapend met een campingstoeltje en een tas met broodjes en water installeerde ik me vlak voor het podium in de schaduw. Het weer was natuurlijk super en het hele dorp liep uit om Koninginnedag te vieren. Vroeger vond ik het altijd supersuf om in het dorp te blijven maar het was echt gezellig! Er kwamen heel veel mensen op het optreden af en het was zo leuk om mensen te spreken die ik al jaren niet meer had gezien. Uiteraard ook nog wat vrienden en vriendinnen van vroeger gezien en een hele lading familieleden en kennissen van mijn ouders. Voelde me in eerste instantie een beetje een oude taart op mijn stoeltje met een colaatje maar vond echt heerlijk dat ik zo toch lekker kon genieten van de positieve sfeer en alle leuke reacties op mijn zwangerschap.
's Avonds bestelden mijn ouders een enorm Grieks buffet in de achtertuin voor ons en wat vrienden. Lekker bijgekletst en eindelijk genoten van een warme zomeravond. Na het eten nog even old skool met een luchtbuks wat dopjes van bierflesjes geschoten en toen was het tijd om naar huis te gaan. met achterin de auto een doos met babyspeelgoed van de rommelmarkt. (Mijn vriend en moeder konden het niet laten om wat spulletjes te scoren haha...) Heel de weg naar huis heb ik heerlijk geslapen. Lig nu met een voldaan gevoel in bed te luisteren naar de muziek buiten. Ik zal het morgen ongetwijfeld moeten bezuren maar dat kan me niets schelen. Het was het waard!

4 opmerkingen:

  1. Ah nice, ik heb ook wat spulletjes gescoord. Heb op de vrijmarkt in Groningen gestaan met vriendinnen en hun spullen die ik leuk vond toegeëigend haha.

    P.s. welk dorp woon jij?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga volgend jaar ook echt op de vrijmarkt staan. We hebben zoveel zooi ;-) Ben ook echt blij met dat speelgoed. Normaal superduur en nu echt een euro ofzo...

    Ik woon tegenwoordig in Leusden, dat is vlakbij Anersfoort. Oorspronkelijk kom ik uit Papendrecht en ik heb gestudeerd in Rotterdam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat een avontuur 's nachts. Ik ben blij dat alles goed gekomen is. En het klinkt als een hele feestelijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...