maandag 23 april 2012

No woman no cry




Vandaag wil ik mijn meest favoriete liedje ever delen. Al sinds mijn jeugd ben ik fan van Bob Marley ook al is zijn muziek van voor mijn tijd. Zijn nummers zijn wat mij betreft tijdloos en ook vandaag de dag nog steeds actueel. Ik hou van de sfeer in zijn muziek. Wat mij betreft representeren zijn songs de ultieme overgave aan het leven. Zo voelt het voor mij althans.
Ik draaide Bob Marley al op mijn allereerste cassetterecorder en mijn walkman. Later kreeg ik een cd-speler en weer later een discman en ook daarop speelde ik nummers van Bob Marley af. Vandaag de dag heb ik ook een hele playlist van deze artiest op mijn Ipod en Iphone staan. Op de één of andere manier raak ik de muziek van deze artiest nooit zat. Zodra ik een nummer van Bob Marley hoor, gaan mijn gedachten terug naar vroeger. Ook roept deze muziek bij mij een spontane zin op in kampvuren, zonsondergangen, surfen in het donker en barbecues.
Zijn mooiste liedje is toch wel No woman no cry. Ik krijg nog steeds kippenvel als ik het hoor. Dit was ook het eerste nummer dat ik als kind kon meezingen en daardoor heeft het toch wel een speciaal plekje in mijn hart. De uitvoering in dit filmpje vind ik de beste die ik ooit heb gehoord. Ga er dus even lekker voor zitten en geniet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...