dinsdag 17 april 2012

Salade à la Nigella





Gisteravond ontdekte ik een verdwaalde Spaanse peper in de koelkast en nog wat bosuitjes die echt wel op moesten. In mijn kookboeken kwam ik geen recept tegen waar ik op dat moment trek in had dus zocht ik mijn heil op internet. Na wat rondsurfen op diverse kookblogs stuitte ik op een recept van Nigella Lawson. Het water liep me direct in de mond!
Ik heb het recept iets naar mijn eigen smaak aangepast en er een ciabatta bij geserveerd. Het was een lekker frisse salade die ik zeker nog een keer ga maken. Hieronder vind je mijn versie van dit recept.

Ingrediënten voor 2 personen:

1 rijpe mango
1 gerookte kipfilet
2 bosuitjes
1 Spaanse peper
2 limoenen
75 gram veldsla
1 eetlepel arachideolie
1/2 theelepel sesamolie
koriander
voorgebakken ciabatta

Verwarm de over voor op 220 graden. Snij de mango in blokjes en doe deze blokjes in een kom. Snij de limoenen in parten en knijp het sap van in limoen over de mango heen. Bewaar de overige parten voor de garnering van de salade. Snij vervolgens de bosuitjes in ringetjes. Verwijder het zaad en de zaadlijsten uit de Spaanse peper en snij ook deze in ringetjes. Voeg de ui en peper ook toe aan de kom en hussel het geheel door elkaar. Zet de kom voor minstens 10 minuten weg.
Bak de ciabatta af in de voorverwarmde oven. Snij nu de gerookte kipfilet in blokjes en doe deze samen met de de veldsla in de kom bij de andere ingrediënten. Hussel dit goed door elkaar. Roer vlak voor serveren de arachideolie door de salade en sprenkel wat sesamolie over het geheel.
Haal de ciabatta uit de oven en laat hem even afkoelen voordat je hem in stukken snijdt. Verdeel de salade over twee borden en leg de achtergehouden partjes limoen erbij. Strooi tot slot wat koriander over de salade. Serveer de ciabatta in een aparte schaal. Eet smakelijk!

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...