vrijdag 11 januari 2013

Dag 13 - Je favoriete herinnering

De eerste foto van ons twee op De Grote Markt in Antwerpen. 

Onze-lieve-vrouwe-kathedraal in Antwerpen.

De Grote Markt in Antwerpen.



Wat een lastige vraag weer! Ik prijs me heel gelukkig dat ik diep moet nadenken over mijn favoriete herinnering. Ik heb namelijk al best wat leuke dingen gedaan en meegemaakt. Een leuke herinnering is alleen niet goed genoeg om als favoriet te worden beschouwd. Nee, om een belevenis als favoriet te beschouwen, moet het gaan om een ultieme ervaring. Door het stellen van deze voorwaarde, kan ik mijn selectie flink verkleinen. Na een flink innerlijk beraad kom ik dan ook met de conclusie dat mijn favoriete herinnering de tweede date met mijn vriend betreft. Ja, je leest het goed, de tweede date en niet de eerste.
Ik heb mijn vriend voor het eerst ontmoet op een camping in de Spaanse Pyreneeën. We vonden elkaar erg leuk maar de vonk was nog niet overgeslagen. Eenmaal thuis in Nederland besloten we snel weer af te spreken. De eerste date verliep prima. Zodra ik weer thuis was, wilde ik hem het liefst gelijk alweer zien. Hij had hetzelfde gevoel en het volgende weekend spraken we gelijk weer af. Die tweede date was perfect!
We spraken aan het begin van de middag af in Rotterdam. Het was midden in de zomer en supermooi weer. Ik liet vriendlief de stad zien. We begonnen op een terras bij het schouwburgplein en liepen daar vandaan richting de Maas. De zon scheen zo hard dat we ons moesten insmeren met zonnebrand. Aan het water hebben we heerlijk zitten kletsen. Er vielen geen stiltes en het leek alsof we al jaren bevriend waren. Vervolgens liepen we langs het water richting De Oude Haven om daar te lunchen op een terrasje.
Opeens kregen we het briljante idee om naar Antwerpen te gaan. Hoe we erop kwamen, weet ik niet meer. Antwerpen is goed te rijden vanuit Rotterdam maar het is nu ook niet bepaald naast de deur. We pakten direct de metro terug naar Kralingse Zoom en stapten in de auto die daar geparkeerd stond. Midden in de spits in een kokendhete auto vertrokken we naar België.
Aan het einde van de middag kwamen we aan in Antwerpen. We parkeerden de auto net buiten de stad en slenterden naar het centrum. Het was heerlijk om daar samen te lopen. Het voelde zo goed! Beiden wisten we dat we de ware hadden gevonden. Tegen het etenstijd streken we neer op een overvol terras van een Italiaans restaurant om een pizza te eten. We hebben daar uren gezeten. Voordat we het wisten werd het donker. Nog steeds was het bloedheet, echt zo'n zwoele zomeravond. Ik droeg een rokje met een tanktopje erop en een paar Havaianas maar had het echt niet koud.
Tegen middernacht besloten we terug te lopen naar de auto. Dat was nog zeker een half uur lopen. We verdwaalden hopeloos omdat we alleen maar aan het kletsen waren en er vanuit gingen dat de ander de weg wel wist. We liepen totaal de verkeerde kant op en moesten uiteindelijk de weg vragen aan wat mensen die bij een bushalte stonden te wachten op de laatste bus. We hebben er bijna anderhalf uur over gedaan om bij de auto te komen. Niet dat het iets kon schelen trouwens, des te langer waren we bij elkaar. Eenmaal in de auto hebben we nog gepraat (Echt alleen praten en zoenen!!!) tot diep in de nacht voordat we op weg gingen naar Nederland. Toen ik eindelijk thuis was, werd het al bijna weer licht.
Deze date was zo perfect dat de rillingen me weer over de rug lopen als ik eraan terug denk. Die nacht besefte ik me dat ik mijn soulmate had gevonden. We bevonden ons in een soort roes. Ondanks dat ik amper iets had gedronken die avond, voelde ik me dronken. Dronken van liefde! Vanaf dat moment ben ik tot over mijn oren verliefd op mijn vriend.
Oh ja, de foto's bij dit blogje zijn ook daadwerkelijk die dag genomen. Wat een babyfaces hebben we hier nog!

4 opmerkingen:

  1. Aww.. wat onwijs leuk om te lezen :) Heel veel geluk samen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat een date! die zou je je van je leven nooit vergeten haha super leuk om te lezen:D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een lieve foto met jullie 2. Leuke herinneringen, more to come! Sure!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een fantastische herinnering, en wat moet dat een onwijs leuke date geweest zijn!!
    Je hebt het ook heel mooi beschreven!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...