woensdag 6 februari 2013

Kleine jongens worden groot





In mijn vorige post schreef ik al dat Sam zijn wieg heeft verruild voor zijn ledikant. Inmiddels heeft hij ook de reiswieg ingeruild voor het zitje van de kinderwagen. Deze mama was er namelijk een beetje klaar mee, om met een gefrustreerde, krijsende baby rond te rijden. Op zich paste het allemaal nog wel net maar zoonlief wilde niet meer plat op zijn rug worden rond gereden door bijvoorbeeld de supermarkt. Knap lastig! En tja, dan ben je klaar hè, als moeder zijnde. Dan kunnen ze bij het consultatiebureau nog zo leuk adviseren dat je moet wachten met overzetten tot 6 maanden, in de praktijk bleek er werkelijk geen houden aan. Als je baby compleet over de rooie gaat, zijn knuffeltje om de paar meter uit woede de straat opgooit en je uiteindelijk met een huilend, paars aangelopen mannetje op je heup je wagen voortduwt dan is het finito. Althans, wat mij betreft. Die drie rottige weekjes tot Sam daadwerkelijke 6 maanden zou zijn, konden mij gestolen worden.
Gisteren was de maat dus vol. Al een paar weken klikte ik bij korte wandelingetjes de Maxi-Cosi op het onderstel zodat meneer om zich heen kon kijken. Alleen hangen zijn voeten in dat ding buitenboord en door zijn gespartel eindigen zijn sloffen en sokken dan op straat. Gisteren heb ik vriendlief dus opdracht gegeven even snel een voetenzak te halen bij de Prénatal. Nee, die hadden we niet! Niet voor de Maxi-Cosi en niet voor de wandelwagen. Don't ask me why! ( Wij zij niet zo van het plannen en dergelijke, we kopen dingen meestal pas als we ze nodig hebben. Soms is dat handig, soms niet...) Eigenlijk wilden we een zwarte maar, jammerdebammer, uitverkocht. Zou nog twee weken duren voordat die kleur weer op voorraad zou zijn. Toen bleek turquoise ook opeens een erg mooie kleur ;-)
Anyway, vriendlief scoorde een goedkope voetenzak zodat ik weer relaxt kon wandelen met de kleine man. Wat een verademing mensen! Niets geen gehuil en gekrijs meer. Gewoon een goedgehumeurde baby die lekker de omgeving in zich aan het opnemen was. Het enige wat hij niet wilde waren zijn handjes in die zak erbij. Goed, als dat het ergste is dan trekken we hem wel wantjes aan als het beestenweer is. Zoals je op de foto's kunt zien, viel hij tijdens het wandelen heerlijk in slaap.
We zijn trouwens nog even langs het consultatiebureau gegaan voor de weeginloop. De schade bedroeg 6910 gram, schoon aan de haak. Niet heel zwaar maar goed, dat is nooit het geval geweest. Na een klein dipje is hij dus weer keurig aangekomen. Kind tevreden, mama tevreden!

15 opmerkingen:

  1. Wat lief! Enne, die blauwe zak is super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. how cute.. en toch wel handig dan zo'n zak!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aww wat een lieve foto! Goed om te horen dat ie lekker aan het aankomen is weer. En zo lief hoe die baby's en kleine kinderen al zo'n lekkere eigen wil kunnen hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ahhwat een poepie. En die blauwe zak is heel cute. Kan je m nog goed dragen nu die zo zwaar iS?:P of is dat niet zwaar haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij begint inmiddels wel door te wegen haha... Op een gegeven moment krijg je wel een lamme arm.

      Verwijderen
  5. Ach wat lief. Heerlijk he 'gewoon' in de wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Emily ging ook met vijf maanden al in de buggy en de gewone autostoel (maar toen kon ze al zitten, dus weet niet of dat verschil uitmaakt). Anyway, ik vind het alsnog knap dat hij het 5 maanden volhield. Heb je nooit geprobeerd de maxi cosi op het onderstel te doen? Dat deden wij altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, die was vlot. Sam kan echt nog niet zitten hoor. Dat deed ik soms wel maar z'n voeten hangen dan zo buitenboord te bungelen. Heel de tijd sloffen en sokken op straat.

      Verwijderen
  7. Dat ziet er stukken ontspannender uit meid heel fijn!

    *mcdid 5 maanden in een normale autostoel dat is wel bizar vroeg...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke fotos en heerlijk voor jou dat je weer normaal kan lopen:D ik snap nie dat hij zijn handjes buiten de zak wilt houden brr.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap het ook niet. Lijkt me ook niet fijn maar goed...

      Verwijderen
  9. Jep, hier ook hetzelfde gedaan! Zoë wilde ook de bak niet meer in, dus ookal is ze nog geen 6 maanden, wij lopen er al 2 weken mee rond.
    Ik wens jullie veel fijne wandelingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Awwwh wat een lieverd is het toch! Ik ben heel blij dat ik jouw blog weer heb teruggevonden en weer van jouw verhalen kan genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...