donderdag 18 april 2013

Bezoek CB



Dinsdag was het weer tijd voor een onderhoudend bezoekje aan het consultatiebureau. Eerlijk is eerlijk, ik zag er een beetje tegenop. Mijn laatste afspraken bij het consultatiebureau waren namelijk niet zo gezellig. Sam volgde niet zijn lijntje, had eczeem, er waren vermoedens van een voedselallergie, hij rolde nog niet en blablabla! Ik had het idee dat het allemaal wel losliep maar daar dacht de wijkverpleegkundige anders over. Met lood in m'n schoenen dus, stapte ik daar van de week binnen.
Wat een verschil met mijn laatste bezoekjes! Ze vonden de kleine man goed aangekomen, hij groeide op andere fronten ook goed en er viel geen onvertogen woord over zijn lichamelijke ontwikkeling. Jeejjj! Wat was ik een trotse mama afgelopen dinsdag. Het geeft toch wel een goed gevoel als de zogenaamde deskundigen tevreden zijn over je baby. Ik vond het nogal frustrerend toen er de laatste keren commentaar was op zijn eetgedrag. Hij moest dit al eten en dat al en zus en zo. Maar ja, als je het er als ouders zijnde gewoon niet inkrijgt ondanks dat je alles uit de kast trekt, arghhhh! Of dat hij al van alles moest doen zoals rollen en het niet deed. Tja, dat kun je ook niet afdwingen hè. Gelukkig kon ik ze deze keer in die toko vertellen dat Sam dat allemaal wel kon maar dat hij gewoon een beetje lui is. Dat heeft hij van zijn vader haha! We zien hem namelijk heus wel eens rollen maar hij vindt het vaak wel best om gewoon ergens te liggen en te spelen met een speelgoedje. Het is gewoon een chill-baby! Toen ik vertelde dat hij inmiddels achteruit tijgerde, kreeg mijn luie donder bijna applaus van de verpleegkundige. Dat hoefde hij namelijk nog niet te doen, nou dat hadden we nog nooit gehoord over Sam.
Sam weegt nu trouwens +/- 7800 gram en is 71,5 centimeter. Zijn precieze gewicht kan ik jullie niet vertellen want deze muts is natuurlijk vergeten om zijn groeiboekje mee naar huis te nemen. Dat moet ik nog even ophalen, oeps! Qua lengte loopt hij op de middellijn, qua gewicht iets eronder en zijn hoofdomtrek is huge! Dat laatste hoefde ze ons natuurlijk niet te vertellen, dat konden we zelf ook wel zien haha! 
De bovenstaande foto is een beetje onscherp maar levert wel het bewijs dat Sam zich tegenwoordig achterwaarts voortbeweegt. Het is natuurlijk heel moeilijk om een baby vast te leggen die sneller dan het licht gaat, ahum!

10 opmerkingen:

  1. Dat is fijn om te horen na de voorgaande bezoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha alsof ik het geschreven heb. Ik was vorige week maandag op het CB en toen heb ik ook mijn groeiboekje laten liggen haha! Lekker handig. Maaruh, Mila en Sam zijn dan even lang, alleen Mila weegt 3 kg meer :P Kleine dikzak is het!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergeet dat boekje echt zo vaak! Gelukkig zit het CB aan de overkant. Echt! Ik dacht dat Mila veel langer was omdat ze ook een grotere maat draagt. Misschien kan Mila wat eetlust doneren aan Sam dan haha ;-)

      Verwijderen
  3. Fijn dat ze dit keer wel vonden dat Sam het goed deed. Ik denk op zich ook niet dat het een probleem is als baby's niet helemaal op schema zitten, elke baby is toch anders? Sommige zijn gewoon wat sneller/actiever dan anderen. Ik heb twee nichtjes (kinderen van mijn zus) en de ene die ging super snel en die andere is gewoon veel rustiger en die slaapt liever.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sam is ook zo'n slaapkop haha! Hij vindt het allemaal wel best.

      Verwijderen
  4. Ach, iedere baby ontwikkelt zich op z'n eigen manier, het zou leuk zijn als ze op het cb niet altijd alles volgens het boekje wilden zien. Als hij maar gezond en happy is, dat is het belangrijkste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel fijn dat je nu wel goed nieuws kreeg te horen!
    Snap heel goed dat je er met lood in je schoenen heen ging..
    Nooit leuk als mensen commentaar op je hebben ivm moederschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat Sam 'een goed rapport' kreeg :-). Probeer niet teveel te stressen of je op stang te laten jagen. Gewoon je gezond verstand ge bruiken en genieten van je baby!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al zou ik me niet zoveel aantrekken van het oordeel van CB, is het toch zeker fijn dat Sam een 'goed rapport' kreeg. Echt.. kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat een heerlijk ventje, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...