zaterdag 15 juni 2013

Copycat

Ik heb lang getwijfeld of ik me zou wagen aan dit blogje. Ik heb namelijk geen idee of de copycat in kwestie mijn blog leest. Ik vermoed van wel, aangezien ze ook mijn facebook helemaal uitpluist. Ze weet ook al een poosje van het bestaan van mijn blog dus ik kan me bijna niet voorstellen dat ze dit bericht niet onder ogen krijgt. Toch ben ik inmiddels op het punt aanbeland dat ik mijn frustraties hierover van me af moet schrijven. Ik ben er namelijk zo klaar mee! Het interesseert me even helemaal geen bal of mijn copycat leest dat ik het meer dan zat ben om in alles te worden nageaapt. Misschien dat het kwartje dan eindelijk valt!
Mijn copycat is onzeker, heel onzeker. Ik totaal niet. Waarschijnlijk steekt dat. Het begon onschuldig met het naäpen van mijn hobby's. Ik zocht er niets achter.Vorig jaar kreeg ik een foto van mijn copycat onder ogen waarop ze overduidelijk haar haar net zo had proberen te doen zoals ik het altijd draag. Goed dacht ik, dat kan natuurlijk! Het ging echter steeds verder en verder. Ze aapte mijn uiterlijk na, mijn denkbeelden, mijn inrichting en ga zo maar door. En toen vond ik het allemaal echt niet leuk meer. Ik kreeg er een zogeheten nare smaak van in m'n mond.
Dat vond ik allemaal wel irritant, maar nog onschuldig. Tot ik door begon te krijgen dat ze het niet goed kon handelen dat ik wat extra aandacht kreeg uit onze omgeving omdat ik zwanger was. Die aandacht kwam vooral omdat het helemaal niet goed ging maar ze was er schijnbaar jaloers op. Alsof ik toentertijd gevraagd had om die extra aandacht! Ik had veel liever een fijne zwangerschap gehad. 
Vorige week hoorde ik dat mevrouw aan de klus zou slaan voor een baby. Begrijp me goed, ik gun iedereen kinderen. Ik was echter heel verbaasd omdat ik altijd vernomen had dat ze (voorlopig) geen kinderen wilde. Het ligt er zo dik bovenop dat ze zwanger wil worden omdat ik Sam heb. En aangezien wij nog geen plannen hebben voor een tweede omdat ik eerst goed wil herstellen en genieten, zat copycat al te vissen wat we met de Maxi Cosi en wieg deden. Die waren namelijk zo prachtig en geweldig! Yak, natuurlijk vond ze dat want alles wat ik heb, moet en zal zij ook hebben. Mooi dat dat niet gaat gebeuren. Mijn met veel liefde en zorg uitgezochte spulletjes bewaar ik voor een tweede kindje op zolder. Punt! Zóóó, dit blogje typen lucht even heerlijk op!

Edit: zojuist de copycat geblokkeerd op facebook. Soms is de oplossing zo simpel! 

12 opmerkingen:

  1. Is ze je facebookvriend? Weg ermee zou ik zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn zus kopieerde lange tijd alles van mij... brrrr....

    Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei dat is niet leuk. Ik hoop dat dit blogje helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ... Herkenbaar hoor ik heb ook zo'n muts noem ik haar in mijn facebook! Ze doet me na in alles zelfs in fotografie.... Zucht blijven ademen haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaah, dat klinkt niet prettig! Alles behalve zelfs... Ken je haar persoonlijk? Of alleen via Facebook? Anders direct weg ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja hier hadden we het laatst al over. Ik weet heel erg hoe het voelt. Heb ook niet echt tips voor je. Denk maar gewoon negeren en accepteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit niets anders op vrees ik, maar ik toen ik hoorde dat ze nu ook een kind MOEST, brak ik wel ff.

      Verwijderen
  7. Poeh, het gaat van kwaad tot erger. Als ze nu ook al op je babyspullen zit te azen... Hoop dat je je hart zo een beetje hebt kunnen luchten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh jee, dat lijkt mij inderdaad niet fijn. Ik kan mij in mijn omgeving niet zoiets herinneren, maar wat vervelend :( Gelukkig heb je het van je af kunnen schrijven hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh ohhh lekker van je afschrijven! Ik heb dat met een bepaalde blogger die ik ook ken. Nouja, iemand die ik ken en die opeens ook een blog heeft. (prima, mag altijd) En opeens ook zogenaamd backpackt terwijl ze heel luxe naar resorts gaat (prima, geniet ervan, maar schrijf dan niet dat je zo van backpacken houdt), die opeens ook een tattoo met kompas en mandala wil, die ook opeens gaat surfen, die ook opeens dezelfde stijl heeft, die ook opeens -ik kan nog wel een uur doorgaan.

    Voel je vereerd, hou het daar maar op ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...