woensdag 11 september 2013

Goede voornemens



Nadat ik onze vakantiefoto's bekeek, nam ik me heilig voor om iets aan mijn mamavetjes te doen. Ik voegde de daad bij het woord en vanaf de eerste dag dat we thuis waren, bande ik alle frisdrank, ijsjes, chips en andere meuk uit mijn dieet. Zo gezegd, zo gedaan! Ik ging heel erg gemotiveerd aan de slag om 5 hele kilo's af te vallen. (Dat zijn de kilo's die na mijn bevalling zijn blijven plakken.) 
Jammer genoeg, vond mijn lijf die extra spekjes wel lekker. Er gebeurde namelijk helemaal niets. Ik viel geen grammetje af! Ik kan jullie vertellen dat ik daar behoorlijk chagrijnig van werd en vriendlief heeft het flink moeten ontgelden. (Sorry schatje!) Ik houd namelijk heel erg van eten en trek het heel slecht wanneer ik honger heb. Om dan ook nog eens voor niets te creperen, is erg slecht voor mijn humeur weet ik inmiddels uit ervaring. Gevloekt heb ik, gescholden heb ik! En zelfs heb ik even overwogen om die verrekte weegschaal het raam uit te slingeren.
Gisteren was ik precies een maand bezig met het mezelf ontzeggen van alle lekkernijen die het leven zo leuk maken. Een maand mensen! Vanmorgen vond ik eindelijk weer eens de moed om op de weegschaal te gaan staan om te kijken wat de schade was. Ik had weinig hoop dat ik was afgevallen want in de drie weken daarvoor bleek er nog steeds evenveel Jess te zijn als na mijn vakantie. Wonderbaarlijk bleek ik echter de afgelopen week een kilo kwijt te zijn geraakt. Finally! 
Dat er nu wat schot in de zaak zit, is erg goed voor mijn motivatie om door te gaan met niet meer alles te eten wat los en vast zit. Ik zat er namelijk wel een beetje doorheen en was erg gefrustreerd. Ik snapte er niets van dat ik maar niet afviel. Best balen als je een relatie hebt met een man die werkelijk geen grammetje vet aan zijn lijf heeft. (En die daar ook nog eens geen reet voor hoeft te doen!) Iedere avond zat vriendlief met een glas cola en een stroopwafel op de bank en ik met een glas water en een schaaltje magere yoghurt. Zucht!
Natuurlijk begrijp ik dat mijn lichaam is veranderd door de zwangerschap! Is niet erg want ik heb er een prachtkind voor terug gekregen. En die borstvoeding hè... Al die hormonen die daardoor nog door mijn bloedbaan gieren, zorgen er ook voor dat de nodige reserves gewoon lekker blijven zitten. Geen beweging te krijgen in dat gezellige spek op mijn heupen. Toch wil ik dolgraag van die donderdijen af en mijn taille weer eens terug. Er zit dus niets anders op dan stug door te gaan met het regime waar ik mezelf de afgelopen maand aan heb onderworpen.
Hopelijk heeft mijn lichaam na het kwijtraken van de eerste kilo door wat de bedoeling is. One down, four to go! Ik ben namelijk wel een beetje klaar met die post-zwangere kont. Op de bovenstaande foto zien jullie hoe mijn lijf eraan toe was voor mijn zwangerschap. Ik ben diegene die je vanaf de achterkant ziet in de blauwe bikini. De aankomende maand wordt het dus nog even afzien. Ik heb niet de illusie dat ik er weer zo uit kom te zien maar ik kan allicht proberen om er iets dichter bij in de buurt te komen. Een kwestie van goed op mijn eten letten en lekker sporten is hopelijk de sleutel tot succes. Mijn doel is om met Kerst weer op mijn oude gewicht te zijn. Wish me luck!

Je kunt nog tot volgende week meedoen aan de winactie van Sans-online. Bekijk hier wat je precies moet doen om mee te dingen naar 40,- shoptegoed bij deze webshop. Good luck!

18 opmerkingen:

  1. Is bodyboost niet iets voor jou dan?

    Mijn 2 net zwanger af vriendinnen zweren er bij. Geen honger is het motto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik me nog niet in verdiept. Ik dieet ook niet echt, ik snoep alleen niet meer en laat bijna alle frisdrank staan.

      Verwijderen
  2. Niet te weinig eten hé, dat is ook niet goed. Je kunt beter genoeg blijven eten, maar dan zoveel mogelijk groente en fruit. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet zeker niet te weinig hoor ;-) Kan ook niet met die borstvoeding. Ik probeer vooral gezond te eten en niet meer te snacken.

      Verwijderen
  3. De foto is wel klein maar zo op het eerste zicht is er niks mis met jouw lieve lijf! :-). Misschien beter niet echt diëten maar gezond eten en sporten. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die foto stamt uit 2010 helaas ;-) Ik zou er een moord voor doen om er weer zo uit te zien haha!

      Verwijderen
  4. Idd, wel voldoende blijven eten. En vooral vaak eten: liefst elke 2 uur. Bijv een ontbijt met yoghurt of kwark met wat muesli en fruit en kaneel (lekker zoet en goed voor je bloedsuikerspiegel). 2 uur later een appel. Dan weer anderhalf uur later je lunch. 2 boterhammen en een stuk fruit ofzo. En dan 's middags weer een stuk fruit of weer yoghurt of 2 knackerbroodjes met kaas of appelstroop ofzoiets. Dan je avondeten en 's avonds (jawel, weer!) een kop thee met bijvoorbeeld fruit uit de blender aangemaakt met wat water. Zo'n smoothie is echt mijn avondpleziertje :)

    En trouwens, je ziet er hartstikke goed uit - maar ik weet ook wel dat iedereen dat tig keer kan zeggen en het uiteindelijk gaat om hoe het voelt. U go girl, nog maar 4 te gaan - kerst lijkt me realistisch!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik eet in principe ook wel genoeg hoor. Probeer inderdaad heel gezond te doen met lekker veel fruit enzo. Ga 's morgens eens proberen om weer wat vaker kwark en yoghurt te eten. Brood krijg ik dan echt niet naar binnen. Smoothies maak ik al standaard 's avonds.

      Thanks meid! Het is inderdaad een gevoelskwestie. Ik vind mezelf niets iets leuker met wat minder curves.

      Verwijderen
  5. Volhouden meis! Jij weet in welk lichaam je je lekker voelt, dus gewoon aan je plan vasthouden. Ik duim voor je :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat er wat af is, dat werkt inderdaad motiverend! Ik ben ook zeker een maand bezig geweest met gezonder eten voordat er iets af was. Inmiddels is er nog niet veel af, maar door er bewust nee bezig te zijn voel ik me toch al lekkerder in m'n vel! Hopelijk ben jij ook snel tevreden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik die foto zo zie zie je er echt top uit! Mooie benen en ik zie geen vetjes hoor! Het blijft frustrerend dat afvallen. Helemaal als er niks af gaat. Succes meid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks maarre, dat was before baby ;-) Benen zijn nog wel redelijk hetzelfde alleen ik heb echt lovehandles gekregen.

      Verwijderen
  8. Goed bezig meis! Ik heb nieuwe sportschoenen gekocht; nu de rest nog haha! Succes; en hou het leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook net begonnen met sporten en dieten!! Op het voedingscentrum kun je caloriën checken: gisteren een pizza gegeten: weet je dat daar bijna 1200 caloriën inzitten? Slik!!

    Succes. Je kan het. Ik weet het zeker!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kwam er vorige week ook achter dat pizza echt killing is! Mijn plan is om niet echt een dieet te volgen maar gewoon gezond te eten. Vanwege de borstvoeding kan ik niet lijnen en deze methode leverde in het verleden wel een goed resultaat op als ik een paar kilo kwijt wilde. Alleen na mijn zwangerschap niet meer, grrr... Maar ik houd vol! Jij ook veel succes! You go girl!

      Verwijderen
  10. Vlgens mij moet het na die eerste kilo wel wat harder gaan. Maar het is juist als je niet dik bent ofzo dat die 5kg zoo moeilijk gaan. En miss omdat we ouder worden dat het allemaal niet zo snel meer gaat? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaaah, de eerste kilo is zo'n goed gevoel!! Niet snacken is inderdaad de oplossing. Ik doe met je mee! Voor de kerst wil ik er nog 5 af... dus blogmotivatie is altijd goed nu;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel herkenbaar dit. Ik viel ook niks af toen ik begon met beter eten. Nu in combinatie met sporten gaat het nog steeds veel te langzaam. Maar naast het afvallen merk ik dat ik me ook veel beter voel als ik geen/ minder troep eet. Veel energieker en minder snel moe. Alleen daarom al is het mij de moeite waard.
    Houd vol! ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...