zondag 1 september 2013

I put some new shoes on





Vrijdagmorgen stapte ik een plaatselijke schoenwinkel binnen. Eigenlijk met de intentie om Sam z'n voetjes te laten opmeten. Op wonderbaarlijke wijze past dat kind van mij zijn huidige schoentje niet zo lekker meer. Balen, want hij heeft ze nog niet heel erg lang. Anyway, meneer bleek van maatje 18 naar maatje 19 te zijn gegaan dus niet verwonderlijk dat zijn voetjes zich niet meer in zijn All Stars lieten proppen. Vandaar dat gehuil. Oeps! Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, ik was in die schoenwinkel en ging voor de bijl.
Ik was het niet van plan moeten jullie weten. Het kopen van nieuwe schoenen was niet bij me opgekomen die morgen tot het moment dat ik daar stond. Er was namelijk uitverkoop. Hele goede uitverkoop; dure, leren merkschoenen, je kent het wel. Precies een combinatie waar ik vrij gevoelig voor ben. Schappen vol stonden er! Sam hield zich koest en speelde voorbeeldig met een buggy-boekje. Ik had dus alle tijd om op mijn gemak de hele toko door te spitten.
Een paar dagen eerder bedacht ik me dat ik wel wat nieuwe winterschoenen kon gebruiken. De afgelopen drie (!!!) winters heb ik namelijk gelopen op enkel Uggs. Eigenlijk had ik me de afgelopen winter al voorgenomen om daar verandering in te brengen maar daar is het op de één of andere manier niet van gekomen. Tijd voor verandering! Niet alleen omdat er een gat in mijn geliefde paar Uggs zit maar ook omdat deze trend toch wel enigszins passé is. 
Ik stond dus in die winkel wat rond te graaien toen ik opeens allemaal mooie schoenen met prima prijzen tegenkwam. Ik paste diverse gympjes en laarsjes en viel in eerste instantie voor de zwarte gympen van Ash. Nooit van dat merk gehoord maar wat een fijne schoenen. Normaal gesproken niet te betalen ook maar met heel veel korting plotseling erg aantrekkelijk. Het zijn net All Stars met gespen alleen dan van boterzacht leer zodat ik droge, warme pootjes houd tijdens het winterseizoen. 
Naast die gympen viel ik ook voor een paar bruine laarsjes van SPM. Vriendlief in shock vanwege de hak en ikzelf ook wel een beetje. Ik draag praktisch nooit hakken omdat ik dat niet lekker vind zitten. Slechts een enkele keer tover ik wat kittige heels uit mijn kast, voor een bruiloft of andere sjieke bedoening. Toch bleken deze laarsjes verrassend lekker te zitten. De hak is namelijk niet al te hoog en erg stevig. Met wat oefening moet ik hierop prima uit de voeten kunnen. Maarten vond het trouwens schoenen à la Jessica Simpson in The Dukes of Hazzard, dus dat zit blijkbaar wel snor haha! Ik bedoel, dat is een compliment toch? Mijn missie is geslaagd in ieder geval. Jess kan hier de winter wel mee doorkomen. 

17 opmerkingen:

  1. Vooral die bovenste, echt supertof!!! Ik heb dus echt al meer dan een jaar geen hakken aan gehad. Lees: zwanger en met baby daarna = onhandig. Had ik vorige wk weer een keer mijn hakken aan naar kantoor, en de volgende dag: kei-hard spierpijn! In mijn bovenbenen ... Verder niks acrobatisch gedaan, dus het moet door die hakken zijn gekomen, zucht. Maar, morgen staan ze weer op het programma! Ik meot doorzetten van mezelf hihi. En uhmm.. nog maatje 19 shoes voor Sam gekocht of at 'vergeten'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik draag echt nooit hakken dus zal flink moeten wennen. Hoop op niet al te zere voeten ;-) In schoenen voor Sam moet ik me nog even verdiepen. Ze hadden in de winkel niet echt leuke schoentjes voor jongetjes.

      Verwijderen
  2. Ah een schoenwinkel, gevaarlijk terrein :-) Maar het is een mooie buit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O leuk! Ik vind die laatste heel gaaf, mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het laatste paar is ook meer mijn smaak maar goed, soms wil je eens iets anders haha!

      Verwijderen
  4. Ik val ook voor die zwarte-witte met gespen; gaaf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof!! De gympen zijn ook mijn smaak. Zo moet je de winter wel doorkomen;).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind vooral het eerste paar heel mooi! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh fan van je gympen!! Maar ook je laarzen super leuk.. xx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke schoenen :D De eerste paar
    vind ik erg mooi!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je had wel een heel goed excuus, en ook nog in de sale. Goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha dat moet n compliment zijn "are made for walking" ;-). En ach je hebt na 3jr echt wel nieuwe shoes verdiend. Hilarisch dat Sam huilde vanwege de maat en ook heel zielig. Ach ja beginnende moeders toch? Hihi. X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou, dan heb je ze wel verdiend toch ;-) Toffe schoentjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...