donderdag 3 oktober 2013

Lekker visje, mmm...



Afgelopen zondag had ik ineens gruwelijke trek in een lekker stukje vis. Ik begon al te watertanden bij alleen het idee van een stukje witvis uit de oven. Al snel bedacht ik het onderstaande recept. Gelukkig zijn de supermarkten in mijn woonplaats geopend op zondag, zodoende kon ik snel alle ingrediënten in huis halen. Oh, wat een toppertje is dit recept! En zo easy peasy! Ik ga dit binnenkort weer eten. Jullie ook?

Ingrediënten voor 2 personen:
2 grote pangasiusfilets (of andere witvis zoals kabeljouw of tilapia)
2 tomaten
bol mozzarella
1/3 kuipje Philadelphia kaas (geroosterde paprika)
olijfolie
zeezout
zwarte peper
perterselie
+/- 200 gram rijst

Verwarm de oven voor op 200 graden. Smeer een ovenschaal in met een schuitje olijfolie en leg daar de stukken vis in. Besmeer de pangasiusfilets met een royale laag Philadelphia. Snijd vervolgens de mozzarella en tomaten in dunne plakjes. Beleg de de vis eerst met plakjes mozzarella en vervolgens met schijfjes tomaat. 
Schuif de ovenschaal in de oven voor 20 minuten. De laatste 5 minuten, verhoog je de temperatuur na 220 graden. Kook ondertussen de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Zorg dat je dit een beetje goed timed met de bereidingstijd van de stukken pangasius.
Als de tijd verstreken is, haal je de vis uit de oven. Als het goed is, zijn zowel de mozzarella als de Philadelphia gesmolten. Bestrooi het geheel met wat zeezout, zwarte peper en peterselie voor het serveren. Meer kruiden zijn niet nodig omdat deze variant van Philadelphia al best wel gekruid is. Eventueel kun je ook nog wat extra peterselie over de rijst strooien. Eet smakelijk!

16 opmerkingen:

  1. Hé pssst, ik heb je getagd voor Capture the color! http://www.marcellamolenaar.nl/tag-capture-the-color-2013/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een eer! Tof :-) Ik ga er aankomende week eens voor zitten,

      Verwijderen
  2. Ziet er heerlijk uit! Ga ik zeker eens proberen te maken, ik vind vis altijd zo lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, heerlijk! Ga ik zeker eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik krijg al trek bij het zien van de foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook gek op panga uit de oven! Lekker en gezond.
    Tip: geperste knoflook toevoegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja lekker hè! Knoflook is inderdaad erg lekker erbij. Had het deze keer niet gedaan omdat er al knoflook in de Philadelphia-kaas zit.

      Verwijderen
  6. Die philadephia kaas met paprika vind ik echt een hit! Had het nog niet met vis geprobeerd, maar ik denk dat ik dat maar eens ga doen, want het klinkt erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik smeer dat spul overal op. Sam vindt het ook erg lekker op zijn boterham. Ik kwam op het idee door die irritante reclame van Philadelphia.

      Verwijderen
  7. Deze ga ik onthouden! :D leuke header heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, dat ziet er echt heerlijk uit! Ga ik ook eens proberen!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeeh yummie. Nu heb ik zin in vis. Is dat raar? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik eet nauwelijks vis, maar nu heb ik er verdomd veel zin in! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...