woensdag 4 december 2013

Irritante opmerkingen en repliek



Misschien kunnen jullie je dit blogje van een paar weken geleden nog herinneren? Het ging over de irritante vragen die je als zwangere vaak krijgt. Omdat ik daar toentertijd helemaal hor en dol van werd, voorzag ik al dat gemekker van wat repliek voor mijn minder mondige zwangere medemens.
Eenmaal bevallen ben je echter niet van de indiscrete vragen en opmerkingen af. Sterker nog, dan begint het hele feest pas. Bizar wat een aantrekkingskracht een kinderwagen heeft op mensen. Een simpel wandelingetje naar de supermarkt levert al de nodige opmerkingen op. Gelukkig is het merendeel van wat mensen zeggen heel lief en aardig maar soms tref je een zure bejaarde of een domme doos met het nodige commentaar. Vandaag een overzichtje van de opmerkingen die me bij zijn gebleven. Uiteraard voorzien van wat repliek om ervoor te zorgen dat men het voortaan wel laat om je lastig te vallen met dit geouwehoer.

Een keizersnede is natuurlijk wel de makkelijke manier van bevallen...
Wacht maar tot ik een mes jouw onderbuik in ram en in je organen ga zitten graaien. Dus!

Is het een jongetje of een meisje? 
Een meisje maar ik had liever een jongetje gehad. Vandaar die blauwe kleding, blauwe voetenzak, blauwe buggy en dat speelgoedautootje in haar handen. Even langs de opticien misschien?

Je hebt nog wel een flinke buik zeg!
Tja, ik heb net een kind gekregen. Liever een beetje buikig dan opgezadeld zitten met een lelijke janksmoel. Zoals jij...

Geef je nu nog steeds borstvoeding?
Jazeker! Fijn hè, mijn doel is om mijn zoon te voeden tot zijn zestiende. Kan hij daarna gelijk overstappen op de tieten van zijn vriendin.

Als we je borsten gewoon strak inbinden dan ben je zo van die melk af hoor!
Weet je wat, we plakken jouw mond gewoon dicht met ducktape. Lijkt me een beter plan!

Je kind is wel heel erg kaal hoor! Maak je je daar geen zorgen om?
Ja heel erg! Heb pas al zitten googelen naar een toverspreuk maar kon helaas niets vinden. Ook de pokon wil nog niet erg aanslaan. Balen hè, je hoort tenslotte zo vaak dat kinderen de rest van hun leven kaal blijven.

Hij is wel klein hoor!
Tja, ik probeer een beetje besparen op voedsel. Je kent het wel, crisis enzo... Lekker weertje vandaag hè?

Hij is wel groot hoor!
Gigantisch, nietwaar. Het is toch verdorie net een olifant die daar in de kinderwagen ligt. We hadden hem Dombo moeten noemen in plaats van Sam.

Wat een groot hoofd!
Fijn toch dat zijn hersenen een beetje de ruimte hebben. Zo te horen hebben ze bij jou flink klem gezeten. Wat een verbale diaree komt er uit dat smoelwerk van je. Poeh!

Wanneer krijgt je zoon een broertje of zusje?
Zwanger zijn is niet helemaal mijn ding. Wanneer de adoptieprocedure rond is, gaan we voor een leuk Chinees kindje of een weesje uit Sri Lanka. Punt!

Vergeet niet om mee te doen aan mijn winactie in samenwerking met De leukste taartenshop. Je kunt hier lezen hoe je meedingt. Good luck!

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

26 opmerkingen:

  1. Hahaha sommige reacties van je :P
    Hilarisch...
    Maar echt.. sommige mensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha! Vooral dat van die keizersnede, zo herkenbaar! Uhmm ja mijn doos is nog heel, maar de rest is mega gehavend. Dat maakt naar het toilet gaan echt niet makkelijker dan met een gescheurde ... hoor! Hello makkelijke bevalling ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geef je nu nog steeds borstvoeding?
    Jazeker! Fijn hè, mijn doel is om mijn zoon te voeden tot zijn zestiende. Kan hij daarna gelijk overstappen op de tieten van zijn vriendin.

    Whahaha proest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahaha geweldig! Leuk geschreven. En nu dit laten lezen aan iedereen die denkt alles zo goed te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik geef geen antwoord meer maar gewoon deze link in de toekomst haha ;-) Goed idee!

      Verwijderen
  5. Hahahaha wat heerlijk om te lezen :') Ik zit hier gewoon hardop te lachen om jouw geweldige commentaar. Sommige mensen zeggen wel domme dingen trouwens :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb echt al regelmatig met mijn ogen staan te knipperen zo van: vraag je dat nu echt?

      Verwijderen
  6. Dat jongetje of meisje... daar vind ik die reactie niet helemaal terecht. Ook als ik een meisje had gehad, zou de kinderwagen petrolkleurig geweest zijn en veel accessoires felblauw of felgroen... en ik vind het zelf best moeilijk om van baby'tjes zo op het zicht te zeggen of het een jongetje of meisje is... dus bij die vraag met dat antwoord was ik wat beteuterd :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb je een punt, een evntueel toekomstig kindje zal het hier ook moeten doen met een blauwe voetenzak. Ook al is het een meisje ;-)

      Verwijderen
  7. Heb je eigenlijk een leuke gevatte opmerking voor de vraag waar wij continu mee lastig worden gevallen nu we getrouwd zijn: En nu jullie nog?! Wanneer de kinderen komen.... (zucht...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even denken hoor...

      Ik heb altijd geleerd om dit soort vragen voor me te houden omdat het behoorlijk indiscreet is.

      We weten niet precies hoe dat moet. Kun je het misschien uitleggen? Of voordoen?

      Zolang we onze planten nog niet in leven kunnen houden, beginnen we er nog niet aan. Je zal zo'n kind maar vergeten eten te geven hè ;-)

      Verwijderen
  8. Hahah ohhh sommige mensen.............. O_o

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha ik vind het echt grappig hoe jij antwoord
    geeft op sommige vragen. Echt hilarisch om te
    lezen! :P

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahaha grappig. Lijkt me inderdaad zo vervelend als mensen overduidelijk commentaar geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vraag me af.. reageer jij echt zo?of denk je het meer?Van sommige dingen kan ik me niet voorstellen dat je dat daadwerkelijk durft te zeggen. Enne.. mis je mirror shots!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het wel allemaal, absoluut. De helft zeg ik ook wel en de andere helft breng ik iets genuanceerder haha ;-)

      Zat toevallig deze week aan die mirror shots te denken. Zal snel weer eens foto's maken en posten.

      Verwijderen
  12. Vooral die borstvoedingvraag/antwoord. Hilarisch...
    en hier ook vaak de vraag of het een meisje of jongetje was. Helemaal in het roze, soms.....Meestal zei ik"wat denkt uzelf"

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook wel een goed, de vraag terug geven haha! Die ga ik onthouden!

      Verwijderen
  13. Haha oh men dan denk je echt van "wtf moet ik hiermee". Erg vervelend zulke lui!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooh herkenbaar!!! Heb echt gelachen om je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een stukje voorbereiding dus voor de komende tijd. Dat Knuffeltje komt me bekend voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja die komt bij Verloskundigenpraktijk Luna vandaan ;-) Je on iezen tussen een rode en een groene haha!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...