vrijdag 7 februari 2014

Liebster blog award



Onlangs kwam ik erachter dat ik voor de zevende keer de Liebster Blog Award heb gewonnen. Je kunt hierhierhier en hier de eerdere blogs bekijken. Deze keer kreeg ik de eer van JudithThanks! Eerlijk is eerlijk, ik heb wel even getwijfeld ik deze tag zou aannemen. Ik heb hem immers al zo vaak gedaan. Maar goed, ik vind het toch een heel aardig gebaar dus doe ik ook deze keer gewoon weer gezellig mee. Wel heb ik besloten om de tag niet door te geven aangezien ik zo langzamerhand niet meer weet welke bloggers ik de eer moet geven. Ik vind het heel lief om deze award te ontvangen maar anders blijf ik bezig. Het staat je natuurlijk vrij om deze tag over te nemen op je eigen blog. Het krijgen van de Liebster Blog Award houdt het volgende in:

De Liebster Blog Award is een min of meer fictieve award die bedoeld is om de wat kleinere blogs met relatief weinig volgers onder de aandacht te brengen. Als genomineerde beantwoord je elf vragen van degene die jou heeft genomineerd, om vervolgens zelf elf vragen te bedenken die je weer aan elf andere bloggers voorlegt.

Waarom ben jij begonnen met bloggen en wanneer was dat?
Ik heb het even moeten nazoeken maar ik blog sinds 23 maart 2012. Je kunt hier mijn allereerste blogje lezen. Ik herinner me nog als de dag van gisteren dat ik mijn blog aanmaakte. Ik was net zwanger, hondsberoerd en ondanks de misselijkheid verlangde ik de hele dag door naar Bounty's. Een artikeltje over deze zwangerschapscraving lag dus voor de hand. Ik ben gaan bloggen om mezelf bezig te houden tijdens mijn zwangerschap. Al met 14 weken zat ik in de ziektewet en kon ik vrij weinig. Ik moest rust houden en om de ellenlange dagen door te komen, tikte ik zo nu en dan een blogje. Vooral voor mezelf trouwens, ik heb nooit de intentie gehad dat heel veel mensen mijn blog zouden gaan bezoeken.

Beschrijf jezelf in vijf woorden en leg uit waarom je hebt gekozen voor die woorden?
Uhhhh... Lastig vraagje dit. Na lang wikken en wegen kies ik voor de volgende woorden: nuchter, relaxt, chaoot, avonturier, mama en mezelf. In de eerste plaats ben ik natuurlijk moeder. Daar kun je niet omheen. Sam is prioriteit numero uno in mijn leven. Verder sta ik wel redelijk ontspannen in het leven. Ik neem het leven zoals het komt en laat me niet gek maken. Daarnaast ben ik heel nuchter. Ik ben een voorstander van logisch nadenken het hoofd koel houden. Ook ben ik een chaoot eerste klas. Voor de gein zou ik eigenlijk een fotootje moeten maken van hoe mijn kledingkast er op dit moment uitziet. Dan begrijpen jullie precies wat ik daarmee bedoel haha. Tevens ben ik dol op dingen ondernemen en erop uitgaan. Ik houd ervan het onbekende te ontdekken en me te laten verrassen. Maar bovenal ben ik mezelf. Nu ik alweer 27 jaartje rondhobbel op deze aardkloot weet ik heel goed wie ik ben en waar ik voor sta. 

Wie is je voorbeeld op bloggebied?
Niemand! Ik bezoek regelmatig andere blogs maar geen enkele blogger is mijn grote voorbeeld. Ik bewonder wel mensen die heel erg hun eigen stempel op hun blog weten te drukken en vernieuwend durven te zijn. Er zijn zoveel blogs tegenwoordig en ook heel veel die op elkaar lijken. Dat vind ik niet altijd even spannend, eerlijk gezegd. 

Zou je ooit meedoen aan Expeditie Robinson?
Jaren heb ik geroepen dat ik mee zou willen doen aan dit programma. Het lijkt me ge-wel-dig! Alleen nu ik Sam heb, denk ik wel dat ik hem heel erg zou missen. Twijfelgevalletje dus. Verder ben ik bang dat ik er vrij snel uit lig want als ik niet eet, word ik me toch een partij chagrijnig haha! 

Wat staat er bovenaan je wishlist?
Ondanks dat er veel materiële zaken zijn die me best tof lijken om te hebben, is hetgeen ik het allerliefste wil niet te koop. Above all, zou ik mijn gezondheid terug willen. Verlost worden van die torenhoge bloeddruk die ook met medicatie amper onder controle te krijgen is en geen klachten ten gevolge van HELLP-syndroom. Gelukkig gaat het wel steeds een stukje beter alleen de kans dat ik voor de volle honderd procent herstel is inmiddels wel verkeken. 

Waar stoor je je aan bij mensen?
Ik zou willen zeggen dat ik me niet stoor aan mensen en dat iedereen uniek is en blablabla. Ik irriteer me echter mateloos aan bepaalde figuren. Een politiek correct antwoord zit er dus niet in. Waar ik me flink aan kan storen zijn zeurende mensen, humorloze mensen, trage mensen, arrogante mensen en liegende mensen. Verder vind ik het verrot irritant als mensen geen eigen persoonlijkheid hebben en dus geen eigen mening erop nahouden en zodoende iedereen naar de mond praten. Get a fucking life!

Als je bij één winkel een minuut gratis mocht winkelen, welke winkel zou dat dan zijn?
De Appie ofzo... Uiteindelijk kosten boodschappen ons het meeste geld per maand dus dat lijkt me wel een logische keuze haha!

Maak de zin af: een leven zonder mijn blog is als...
...appeltaart zonder slagroom. Bloggen is voor mij geen eerste levensbehoefte. Ik zou prima zonder kunnen. Toch vind ik het een fijne bezigheid en beleef ik er veel plezier aan. Mijn leven zou zonder blog ook hartstikke tof zijn maar het bijhouden van In a flow around the world heeft als voordeel dat ik veel bijzondere momenten kan vastleggen. Ik blog vaak over persoonlijke zaken en naast dat ik het gewoon fijn vind om dingen op te schrijven is het ook een mooi document voor later. Een aandenken aan het hier en nu dat nooit meer terugkomt. 

Wat zou je willen veranderen aan jezelf?
Ik zou graag nog een paar kilo willen afvallen. Ook zou ik eens moeten leren om die grote waffel van me dicht te houden en een keer na te denken voordat ik iets zeg. Ik ben zo'n flapuit. Ik ben er echt een ster in om iets te zeggen, er vervolgens over te denken en me dan te realiseren dat ik er vast geen vrienden mee heb gemaakt. Oepsie! My bad!

Wat is je lievelingssnack?
Een hele moeilijke vraag aangezien ik mezelf wat restricties heb opgelegd op het gebied van snacks. Op dit moment probeer ik heel hard een zak chips met patatje joppie-smaak te negeren. In combinatie met een glas ijskoude cola is dat mijn ultieme manier om mezelf te trakteren. Damn tasty!

Doen jullie al mee aan mijn winactie in samenwerking met Mijn fopspeen? Je kunt hier lezen hoe je kans maakt op een setje speentjes met een naam naar keuze erop. Good luck!

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

17 opmerkingen:

  1. Oeh had je alweer een liebster award?
    Leuke vragen zitten er ook weer tussen!!
    En goede antwoorden, maar goed dat zijn ze altijd aangezien het jouw persoonlijke antwoorden zijn :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ahhh dankjewel!! Leuk dat je het leuk vindt om te lezen :-)

      Verwijderen
  2. Leuk, zo'n award. Verdien je ook, ik vind je blog top :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ugh, die laat ik makkelijk staan, patatje Joppie-chips, haha!
    Gefeliciteerd met je zevende award ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Oh dat is echt mijn favoriete smaak chips haha :-)

      Verwijderen
  4. Geweldig dit! Zo leuk om je steeds meer te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eindelijk weer tijd om bij je te lezen en wat zie ik; weer een award gewonnen: Proficiat!
    Aaah die cola en chips, herkenbare valkuilen :-) En zo waren wel meer dingen errugh herkenbaar hahaha
    De grote verhuizing achter de rug, nog veel te doen, maar wel weer meer tijd om bij je te lezen; dus tot gauw weer. Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey, fijn om iets van je te horen. Heerlijk dat de verhuizing achter de rug is. Liefs!

      Verwijderen
  6. leuke antwoorden heb je gegegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Awwh, wat leuk dat je mijn vragen hebt beantwoord. Erg tof om je antwoorden te lezen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha wat leuk dat je de award gewonnen hebt! Je hebt
    er al heel wat binnen gesleept! Haha als ik een minuut
    gratis mocht winkelen, zou dat bij mij misschien ook wel
    de Appie zijn! Scheelt wel enorm ^^

    xoxo
    Its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Zat wel te twijfelen hoor over dat winkelen. De h&m lijkt me ook erg tof ;-)

      Verwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je award! Toch leuk die herkenning. En by the way leuke vragen met minstens zulke mooie antwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...