zondag 23 maart 2014

Bedelblog - Strijden tegen kanker



Altijd als ik hoor dat iemand te maken krijgt met kanker dan gaat er een schok door me heen. Deze onvoorspelbare rotziekte treft jong en oud. En altijd, maar dan ook altijd is het zo verrot oneerlijk. Niemand verdiend het om getroffen te worden door deze ziekte. Niemand zou moeten hoeven vechten tegen dit genadeloze monster. Toch moeten talloze mensen iedere dag de strijd aangaan omdat ze geen andere keuze hebben. Zowel baby's als mensen met een bewogen leven hebben soms geen andere keuze dan te strijden voor het leven dat ze zouden kunnen hebben. Of dat hen nog rest.
Gelukkig hebben mijn vriend en ik geen dierbaren verloren aan kanker. Wel kennen we de talloze verhalen van mensen die geliefden zijn verloren aan deze ellendige ziekte. Een van de collega's van Maarten verloor vorig jaar zijn moeder op jonge leeftijd. Na een lang ziekbed stierf ze aan talloze uitzaaiingen. Te naar en gruwelijk voor woorden. Begin dit jaar besloten vriendlief en zijn collega's zich in te schrijven voor het beklimmen van de Alpe d'Huez om geld in te zamelen voor het KWF. Een eerbetoon aan de moeder van zijn naaste collega. En daar mensen, wil ik het vandaag met jullie over hebben.
Maarten gaat maar liefst zes keer deze majestueuze berg bedwingen. Het zal een loodzware tocht worden maar dat is natuurlijk niets ten opzichte van wat degenen moeten doorstaan die zijn getroffen door kanker. Hij is nu volop aan het trainen zodat hij op 5 juni in topconditie aan de start kan verschijnen. Ik ben zo enorm trots op die vent van mij en ik weet zeker dat hij die berg gewoon keihard gaat rocken. Jullie weten misschien dat om deel te nemen aan dit evenement er sponsorgeld moet worden ingezameld. Oftewel geld voor KWF. Een organisatie welke zich inzet voor onderzoek naar kanker opdat er hopelijk vooruitgang kan worden geboekt bij het behandelen van deze ziekte. Elk leven dat gered kan worden, is er eentje. 
Via mijn blog wil ik jullie graag verwijzen naar de site waar je een donatie kunt doen. Dit geld gaat rechtstreeks naar KWF. De kosten voor de reis en het materiaal nemen de deelnemers zelf op zich en is dus voor eigen rekening. Mocht je mijn persoonlijke topper Maarten willen sponsoren, klik dan hier. Je kunt een vast bedrag doneren of hem sponsoren per beklimming. Ik zou willen dat er een andere manier zou zijn om aan geld te komen voor deze zaak van levensbelang maar op dit moment kan ik jullie enkel vragen om jullie hart te laten spreken.

Supporting the fighters
Admiring the survivers
Honoring the taken
And never ever, giving up hope

(Om het voor andere bloggers en bedrijven misschien net een tikkeltje aantrekkelijker te maken, heb ik het volgende bedacht. In mijn side-bar zal ik tot het evenement ruimte vrij maken, voor directe links van jullie sites. Uiteraard mag je Maarten ook gewoon anoniem sponsoren maar mocht je je link wel graag willen terugzien, stuur mij dan even een e-mail waarin je dit aangeeft. Zodra je storting in het overzicht verschijnt, plaats ik je (blog)link op de homepage van 'In a flow around the world'. Bij interesse zijn statistiekgegevens via hetzelfde e-mailadres op te vragen.)

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

10 opmerkingen:

  1. Wat toevallig dat je hier nu over schrijft. Ik heb mijn vader aan deze ziekte verloren, zo'n tien jaar geleden. Vrijdag te horen gekregen dat mijn stiefvader het ook heeft en zojuist dat de kans op uitzaaiingen toch groter is dan ze eerder aangaven...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi van Maarten dat hij dit doet! Wij hebben twee weken geleden te horen gekregen dat mijn moeder borstkanker heeft. Wat een rotziekte is het inderdaad. :(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat stoer en goed van hem! Hier zit het aan beide kanten vd familie, tot nu toe 'gelukkig' alleen nog oudere mensen (opa's, oudoom) verloren aan kanker, maar het is zo naar als het zo dichtbij komt (een van de buren verderop bijvoorbeeld). Ik ga een donatie doen een dezer dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toppie! Mijn oom en neef doen al een aantal jaren mee.... Veel succes voor Maarten!! Senior's vader is 7 jaar geleden overleden aan kanker. Was erg heftig!!

    X Metalmommy!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoere man heb jij, ik doneer altijd al, maar mooi dat je man hieraan mee doet en dat jij hierover een blog schrijft. Ik hoop dat jullie veel geld inzamelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super stoer dat Maarten dat gaat doen! Het is echt een ongelofelijke rotziekte inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super dat je man dit doet! Ik ben drie weken geleden mijn tante verloren aan deze rotziekte... Je hoort het veel te vaak tegenwoordig :(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga je sponsoren.
    Goed dat je er aandacht voor vraagt. Weet je, ik hield er nooit zo van als mensen direct om geld vroegen, maar nu het zo dichtbij is gekomen is het opeens anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed dat je deze blog schrijft en top dat maarten dit gaat doen! Wij willen ook zeker sponsoren, even kijken wat we kunnen op t moment!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...