dinsdag 10 juni 2014

Mijn schoenenstash #1

Deed ik vorige week nog wat huishoudelijke bekentenissen, vandaag ga ik eens bekennen dat ik een reusachtige schoenencollectie heb. Yep, Jess houdt van schoenen. Heel erg veel zelfs! Ik heb vooral een voorliefde voor gympen en slippers. Ik ben dan ook altijd superblij als ik in het voorjaar al mijn vrolijke en kleurrijke paartjes weer tevoorschijn kan toveren. Al een poosje heb ik het plan om jullie een kijkje te gunnen in mijn schoenenkast. Ik heb er even over nagedacht hoe ik dat in het vat moest gieten en heb uiteindelijk besloten een serie blogjes te maken met foto's van alle paren afzonderlijk. Ik trap af met het showen van mijn geliefde Vans en All Stars. Kijken jullie mee?


Dit is één van mijn drie paar Vans. Jammer genoeg is dit paar aan de binnenkant helemaal kapot gelopen dus echt fijn zitten ze niet meer. Ze staan nog in mijn kast omdat ik er geen afstand van kan doen. Ik vind het printje zo gaaf namelijk. Er staan onder andere palmboompjes op en afbeeldingen van de oceaan. Ik bestelde ze zo'n vier jaar geleden via internet. 


Ook dit zwarte paartje Vans heeft zijn beste tijd wel gehad. Mijn ouders brachten ze jaren geleden voor mij mee uit de Verenigde Staten. Ik heb ze met veel liefde gedragen. Heel soms komen ze nog weleens uit de kast maar eigenlijk zou ik eens moeten investeren in een nieuwe zwarte gympen. 


Mooi rood is niet lelijk! Hoewel ik niet van rood houd, zette ik een jaar of vijf geleden mijn zinnen op rode Vans. Omdat ik ze wat lastiger te combineren vind, zijn deze in betere staat dan de andere twee paren die ik bezit van dit merk. 


Deze All Stars met de Amerikaanse vlag blijf ik ook geweldig vinden. Ik kocht ze vier jaar geleden volgens mij. Ze zijn nog steeds in goede staat alleen zijn er wel lijmresten zichtbaar bij de neuzen. Zo nu en dan trek ik ze weer eens aan. Vind ze vooral leuk staan bij spijkerstof, blauw en wit dus vind ze wel vrij lastig te combineren. 


Toen ik zwanger was van Sam bestelde ik deze turquooise All Stars. Serieus, ik houd van deze schoenen. De kleur blijft prachtig en ze zijn helemaal Jess. Als je outfitfoto's uit die tijd bekijkt, zie je ze regelmatig voorbij komen. 


Op de foto lijken deze All Stars crèmekleurig maar in werkelijkheid zijn ze van een hele lichte denimstof. De zolen zijn niet spierwit zoals bij de andere modellen die ik heb maar meer off-white. Ik kocht ze in dezelfde periode als de exemplaren met de Amerikaanse vlag erop. Ik denk dat dit mijn persoonlijke favorieten uit mijn collectie zijn. 


Volgens mij is dit het oudste paar All Stars dat ik (nog) heb. Ik kocht ze ooit voor 10 euro via marktplaats. Stiekem houd ik helemaal niet van geel maar deze schoenen vind ik te gek. Ze staan vooral heel leuk in combinatie met mijn mintkleurige broeken. 


Ook dit paar scoorde ik lang geleden eens via marktplaats. Ik geloof dat ik er 7 euro voor betaalde. Ik twijfel een beetje aan de echtheid van deze leukerds omdat ze anders aanvoelen dan mijn andere All Stars. Het zou me niet verbazen als iemand ze ooit eens heeft meegenomen uit Azië of Turkije. Maar ach, ze zijn er niet minder fijn om. Ik draag ze zelden omdat ik niet zo van roze houd maar ik heb een sweater waar ze geweldig bij matchen. Ze blijven dus gewoon gezellig in mijn kast staan.


Drie jaar geleden kocht ik tijdens onze roadtrip door Costa Rica dit paar witte gympen van Jack Purcell for Converse voor een spotprijsje. Helaas zijn ze niet mooi meer want overal zijn donkere lijmresten te zien tussen de stof en de zolen. Ik heb er nooit iets geks mee gedaan dus ik baal er flink van. Een paar witte gympen is juist zo ideaal. Als iemand nog ideeën heeft om ze schoon te krijgen, laat het me dan weten. Vrees anders dat ik ze mettertijd maar in de vuilnisbak knikker en een nieuw paartje witte All Stars aanschaf.


Als laatste laat ik jullie mijn enige paar hoge All Stars zien. Ik kocht ze drie of vier jaar geleden in de uitverkoop bij Shoe-Line in Rotterdam. Ik denk dat het een speciale editie was want ze zijn wederom van een soort denim gemaakt en ook zitten er speciale labeltjes op aan de buitenkant. Op de foto zien ze er nog wel aardig uit maar ze zijn goed afgetrapt. 

Als jullie nog prangende vragen voor me hebben, schroom dan niet deze hier te stellen ;-)

Volg mij nu ook op BloglovinInstagramFacebook en Pinterest.

14 opmerkingen:

  1. Zo, dat zijn er veel! Leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet waar! Jemig zeg! Mijn rijtje schoenen past gewoon onder de verwarming!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb rode VANS! Dat zijn de enige die ik heb.. heb ook geen allstars. Wil ze wel al tijden maar ja... Gaaf om je collectie te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een beetje weinig :-). Die turquoise All Stars zijn er gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave stappertjes! Leuk om mee te kijken naar je schoenenstash.
    Volgens mij heb ik alles bij elkaar minder schoenen dan jij gympen hebt. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allstars en Vans lijken me heerlijk om op te lopen! Ik heb ze zelf niet omdat ik als een eend loop (zonder te overdrijven haha) en ik denk dat het dan extra zichtbaar is. Geen idee ook hoe ik ze moet combineren met mijn kledingstijl! Ik heb eigenlijk altijd laarsjes en hakken aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een vrouw kan nooit te veel schoenen hebben! Bij gebrek aan kasten hebben we een klein kamertje ingericht als kleedkamer met dus ook al mijn schoenen. Mijn 2,5 jarige loopt daar pas binnen en zei toen uit zichzelf heel verbaasd; Ohhhh mama heul veul schoenen!
    uhhh ok.... als het hem zelfs opvalt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk zo'n verzameling All stars en Vans!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vans en Converse, wij hebben dezelfde stijl! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Coverse is en blijft geweldig. Het liefst koop ik elke keer weer een paar erbij. Helaas gaat dat niet. Maar het zijn heerlijke gympen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haha, echt compleet andere collectie dan ik :-) Ik vind gympen en sneakers echt superleuk maar als je wat meer aan de maat bent, zijn ze niet zo flatteus, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooooooh gympen! Love them! Ik heb ook héél veel gympen, omdat het gewoon mijn favo schoenen zijn in de zomer :) In alle kleuren heb ik ze dan ook, net als jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Woh vet veel allstars en Vans! Had zo mijn stash kunnen zijn, love it!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...